شرکت هیرکانیا

ساخت وبلاگ
خبرگزاری فارس: مایکروسافت چند روزی است که بدون اعلام قبلی اولین وصله امنیتی ویندوز 8 را که مربوط به یکی از برنامه‌های آن است عرضه کرده است.

 

به گزارش فارس به نقل از تک اینوستورنیوز، این وصله سواستفاده از خدمات پست الکترونیک در سیستم عامل ویندوز 8 را ناممکن می کند.

مایکروسافت چند هفته قبل از به روزرسانی رابط کاربری ویندوز 8 موسوم به مدرن هم خبر داده بود. این رابط کاربری لمسی علاوه بر ویندوز 8 در ویندوز آر تی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مایکروسافت تا قبل از این هر ماه وصله هایی را برای به روز کردن برنامه‌های مختلف ویندوز و خود این سیستم عامل عرضه می کرد، اما هنوز برنامه مشخصی را برای به روزرسانی سیستم عامل ویندوز 8 در نظر نگرفته و اعلام نکرده است.

این شرکت قبلا اعلام کرده بود که برای جلوگیری از سواستفاده از ویندوز 8 توصیه های امنیتی ارائه خواهد کرد و اولین توصیه در این زمینه را سه شنبه هفته قبل اعلام کرد. ظاهرا هکرها با ارسال لینک های الوده از طریق برنامه mail ویندوز 8 کدهای آلوده مورد نظر خود را به رایانه های کاربران ارسال می کردند.

مایکروسافت درجه بندی متوسط را برای مشکل یاد شده در نظر گرفته است. این درجه بندی پایین تر از درجه بندی اصلی خطرناک مایکروسافت موسوم به درجه بندی بسیار مهم یا وخیم است.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:45

خبرآنلاین - مایکروسافت نام ویندوز بعدی را که قبلا بلو windows blue نامیده می شد را اعلام کرد : windows 8.1

 

منابع آگاهگفتند ویندوز بعدی که تابستان عرضه می شود ویندوز 8.1 نامیده خواهد شد. مقامات مایکروسافت تصمیم گرفته اند نام ویندوز بعدی را 8.1 بگذارند.
نسخه کاربر محور ویندوز بلو، همان ویندوز 8 است که باگ های آن گرفته شده و قرار است بعنوان نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز عرضه شود.
پیشتر برخی گفته بودند ممکن است ویندوز بعدی ، 9 نام بگیرد اما مایکروسافت با اعلام 8.1 نشان داد که ویندوز 9 سیستم عامل دیگری بر اساس یک پلتفورم متفاوت خواهد بود. رومان آکا آنجل در وبلاگ خود تصویری از ویندوز 8.1 را منتشر کرد{لینک}
که نشان می دهد کمتر از یک هفته از عمر این تصویر می گذرد و بدان معناست که تصمیم در این باره یک هفته نیست که می گذرد.
نام فنی نسخه کنونی 9375 است و این در حالی است که نسخه یک هفته قبل از آن 9364 بوده است. منبع اصلی اسکرین شات مذکور نیز این سایت بوده است.

برخی هم اعلام کرده اند که این موضوع شوخی ماه آوریل است که رومان آنرا تکذیب کرده است.

نوع آپدیت کردن شبیه داستان ویندوز فون 7 و 7.5 است که مایکروسافت نام 7.5 را منگو گذاشت و برای موبایل ها عرضه کرد.
همچنین صحبتی نشده که مایکروسافت قصد تغییر ویندوز آر تی به 8.1 را داشته باشد و باید در این باره منتشر اظهار نظرهای رسمی باشیم.
تامی رلر مدیر مالی بخش ویندوز گفته ما روی ویندوز 8 سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و آنرا چند فصله دیده ایم یعنی به این زودی ها کل ویندوز 8 به نفع ویندوز بعدی تغییر نمی کند و به هین خاطر کارشناسان می گویند ویندوز بعدی 8.1 است و 9 نخواهد بود!
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:41

مایکروسافت رایانه لوحی جدید مخصوص ویندوز 8 تولید می‌کند
خبرگزاری فارس: مایکروسافت در حال کار کردن روی دستگاهی به اندازه رایانه‌های لوحی است که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 8 فعالیت می‌کند.
گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد مایکروسافت در حال کار کردن روی دستگاهی به اندازه رایانه‌های لوحی است که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 8 فعالیت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی ویژه نوشته است که شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت در حال ساخت بخش سخت‌افزاری سری رایانه‌های لوحی Surface است، از جمله آنها می‌توان به یک محصول با نمایشگر 7 اینچی اشاره کرد که احتمال می‌رود اواخر سال جاری میلادی به تولید انبوه برسد.

هفته قبل نیز شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد مایکروسافت قصد تولید مدل کوچک‌شده رایانه لوحی Sueface را دارد، کیفیت نمایشگر را در این محصول به حداقل رسانده است و قرار است با سیستم‌عامل ویندوز به دست کاربران برسد که البته این محصول احتمالا با رایانه لوحی 7 اینچی جدید فرق می‌کند.

یکی از اشخاص نزدیک به چرخه تولید محصولات مایکروسافت توضیح داد که رایانه لوحی 7 اینچی جزئی از استراتژی سال گذشته این شرکت محسوب نمی‌شود، اما با این وجود مدیران مایکروسافت به این نتیجه رسیده‌اند که آن‌ها باید پاسخی به بازار محبوب و روبه‌رشد رایانه‌های لوحی کوچک بدهند.

این موضوع می‌تواند با تصمیم سال گذشته نوکیا مبنی بر توقف طرح تولید سری رایانه‌های لوحی در این شرکت فنلاندی در ارتباط باشد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:34

همکاران سیستم- شنیده‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد تولید نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۸ را دارد که شامل گزینه‌ای برای بوت کردن سیستم رابط سنتی ویندوز به‌جای سیستم Metro می‌شود.
لازم به ذکر است در سیستم‌عامل ویندوز ۸ که هم‌اکنون در رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار می‌گیرد ابزار Metro جایگزین Start Screen شده است.
بر اساس گزارش وب سایت pcmag، این تغییر که کاربران مجبور به آن‌ هستند در نسخه‌ جدیدی از این سیستم‌عامل با نام ویندوز ۱. ۸ که با نام Windows Blue نیز شناخته می‌شود، به دست کاربران می‌رسد.
نسخه Blue ویرایشی در راستای سیستم‌عامل ویندوز ۸ محسوب می‌شود که اکتبر سال گذشته برای نخستین بار وارد بازار جهانی شد و بر اساس گزارش‌های رسیده قرار است امسال به دست کاربران برسد.
شرکت مایکروسافت پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ عمومی اعلام کرد که قصد عرضه ویرایش‌های جدید از آخرین نسخه سیستم‌عامل خود را دارد که در ماه مارس سال جاری میلادی اخبار منتشر شده نشان داد که کارمندان غول نرم‌افزاری جهان «در حال همکاری روی طرحی هستند که بر مبنای آن خدمات و دستگاه‌های ما ارتقا یابند که طرح‌های مختلف موجود در این زمینه در شرکت مایکروسافت با نام Blue دنبال می‌شود».
با این وجود، «فرانک ایکس.شاو» (Frank X. Shaw) یکی از مدیران مرکز ارتباطات سازمانی مایکروسافت در آن زمان توضیح داده بود، شانس اینکه محصول نهایی با نام ویندوز Blue وارد بازار شود بسیار اندک است.
پایگاه خبری The Verge به نقل از منابع آگاهی که نامشان ذکر نشده است توضیح داد که مایکروسافت در حال آزمودن ویندوز Blue است تا بر مبنای قابلیت جدید آن کاربران بتوانند رایانه خود را به صورت مستقیم به فضای دسکتاپ سنتی بوت کنند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:31

ویندوز ۹ مایکروسافت آپریل ۲۰۱۵ معرفی می‌شود

همکاران سیستم- از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت با نام Windows ۹ وارد بازار شود و احتمال داده می‌شود که این پلتفورم جامع در آپریل ۲۰۱۵ به صورت رسمی معرفی شود.
همکاران سیستم- از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت با نام Windows ۹ وارد بازار شود و احتمال داده می‌شود که این پلتفورم جامع در آپریل ۲۰۱۵ به صورت رسمی معرفی شود.
به گزارش وب‌سایت technology.iafrica، این اطلاعات را «پائول توروت» (Paul Thurrott) یکی از کار‌شناسان مرکز WinSuperSite.com که به صورت مداوم فعالیت‌های مایکروسافت را تحلیل می‌کند، منتشر کرده است.
این سایت خبری گزارش داد که شرکت مایکروسافت قصد دارد در ماه آپریل از سال جاری میلادی با برگزاری کنفرانس BUILD زوایای بیشتری از سیستم‌عامل Windows ۹ را روشن کند. این سیستم‌عامل هم‌اکنون با نام Threshold در غول نرم‌افزاری جهان شناخته می‌شود.
شرکت مایکروسافت همچنین قصد دارد قابلیت جدیدی عرضه کند که بر اساس آن ابزارهای Metro داخل یک پنجره روی صفحه دسکتاپ اجرا می‌شوند و منوی Start نیز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل این شرکت باز می‌گردد.
البته شرکت مایکروسافت قصد دارد پیش از عرضه Windows ۹ نسخه کنونی سیستم‌عامل خود را با Windows ۸.۱ Update ۱ به‌روز کند. این به‌روزرسانی کوچک که برخی تغییرات را در ویندوز ۱. ۸ ایجاد می‌کند، اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود.
سیستم‌عامل ویندوز ۸ مایکروسافت که در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد به صورت متفاوت مورد پذیرش کاربران قرار گرفت. در یک بخش این سیستم‌عامل به واسطه افزایش سرعت و کاهش نیازهای سخت افزاری مورد تحسین قرار گرفت و در بخش دیگر کاربران به خاطر حذف کلید Start و معرفی رابط کاربری جدید مخصوص نمایشگرهای لمسی انتقادات فراوانی به آن کردند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:24

گوگل شش درصد سهام لنوو را می‌خرد

ایسنا: شرکت گوگل شش درصد از سهام شرکت لنوو را خرید.
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اعلام کرد که شرکت گوگل تنها چند روز پس از فروش بخش موبایل موتورولا به لنوو 5.94 درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است.

گوگل چند روز پیش بخش موبایل موتورولا را با بهای دو میلیارد و 910 میلیون دلار به لنوو فروخته بود.

رویترز بر اساس اطلاعات منتشر شده از بازار سهام هنگ‌کنگ افزوده است که گوگل 618 میلیون و 300 هزار سهم شرکت لنوو را به ارزش 1.213 دلار در هر سهم خریده است.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران این گزارش را نادرست می‌دانند و می‌گویند که ممکن است این گزارش نشان دهنده تمایل خرید گوگل بوده باشد و در واقع چنین چیزی وجود نداشته باشد.

شرکت گوگل تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:15

 کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزاری 2 آوریل 2014


خبرآنلاین: دوم آوریل در حالی کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزاری مایکروسافت برگزار خواهد شد که همگان در انتظار تغییرات بنیادین در این کمپانی با تعویض مدیر اجرایی جدید هستند.
قرار است اوایل 2014 تغییر و تحولات مدیریتی در مایکروسافت نهایی شده و کنفرانس دوم اوریل بر مبنای استراتژی های جدید برگزار شود.

این دومین بار است که کنفرانس Microsoft Build نه در ردموند واشنگتن، بلکه در موسکان سنتر سان فرانسیسکو برگزار می شود و این خود یعنی اهمیت بیشتر قائل شدن برای توسعه دهندگانی که مقرشان در کالیفرنیاست و تغییر و تحولات را آنها باید انجام دهند.

نکته بعدی اینکه کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزاری مایکروسافت امسال زودتر از کنفرانس های مشابه مانند Google I/O, BlackBerry Live and Apple's WWDC برگزار خواهد شد که نشان از اهمیت کار دارد.

مایکروسافت در Build 2013 نقشه های خود برای توسعه ویندوز 8.1 را رو کرد و مطابق نقشه پاییز 2013 عرضه نرم افزاری را با موفقیت انجام داد و سعی کرد پلتفورم خود را با اپ های بزرگی مانند Facebook, Foursquare and Flipboard سازگار کند.

اما در Build 2014 شاهد ویژگی های نسخه بعدی (شاید با نام ویندوز 8.2) خواهیم بود که تحت نام کد Threshold است که نوعی برگشت کامل به منوی استارت قدیمی ویندوز محسوب می شود.

بحثهای بعدی در مورد انواع ویندوز مانند Windows Phone, Windows Azure, Windows Server, Visual Studio خواهد بود و اینکه مایکروسافت قرار است پلتفورم های متعدد خود را به سوی یکپارچگی ببرد.

همچنین قرار است از تبلت جدید سرفیس در ابعاد کوچکتر نیز در کنفرانس رونمایی شود. مایکروسافت با توجه به نظر کاربران، علاقمند شده تا تبلت خود را در سایز کوچکتر از سایز موجود راهی بازار مصرف کند.

به هر حال همه منتشر روی صحنه رفتن مدیر اجرایی جدید در Buil 2014‌هستند و اگر قصد حضور در کنفرانس را دارید باید 2095 دلار ورودیه پرداخته تا از برخی مزایا از جمله تخفیف های ویژه برای بسته های نرم افزاری و سخت افزاری بهره مند گردید. (تخفیف 500 دلاری برای 500 نفر اول که زودتر از بقیه ثبت نام کنند)

ثبت نام به صورت مجازی روز 14 ژانویه 2014 (9 صبح به وقت سان فرانسیسکو) انجام خواهد شد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:11

مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را با فناوری یادگیری ماشینی یکپارچه می‌‏کند


همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت قصد دارد آفیس ۳۶۵ خود را با فناوری‌های جدیدی مثل یادگیری ماشینی یکپارچه کند.
به گزارش وب ‏سایت zdnet، شرکت مایکروسافت قصد دارد راهکارهای تحت پردازش ابری آفیس ۳۶۵ را با فناوری‏‌هایی مثل اوسلو (Oslo) و آفیس گراف (Graph) یکپارچه کند. آفیس گراف در واقع راهکاری برای یادگیری ماشینی است که محتوا‌ها، تعاملات کاربران و فعالیت‏‌های آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌‏دهد و زمینه را برای دسترسی کاربران به محتواهای مورد نیاز خود فراهم می‌‏کند. این فناوری از لحاظ مفهومی به نوعی شکل تکامل‌یافته‌تر گراف‏‌های کسب و کار در شبکه اجتماعی یامر است.
شرکت مایکروسافت همچنین در حال طراحی چند اَپ ویژه است که استفاده از فناوری گراف را سهولت می‌‏بخشند. یکی از این اپ‏‌ها «اُسلو» نام دارد. اسلو در واقع برگرفته از طرح آفیس اسلوی مایکروسافت است. این غول نرم‌‏افزاری در طراحی این نسخه از آفیس از فناوری‌‏های شرکت فست سرچ‌ اند ترنسفر (Fast Search & Transfer) استفاده می‌‏کند که در سال ۲۰۰۸ آن را به قیمت ۵. ۱ میلیارد دلار خرید.
اپلیکیشن اسلو می‌‏تواند محتوا‌ها را در نماهای مختلف نمایش دهد. مثلاً در یکی از این نما‌ها اطلاعات در قالب مجموعه‌‏ای از کارت‏‌ها به نمایش گذاشته می‌‏شود و در هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی مثل اطلاعات مربوط به یک قرار ملاقات یا جلسات جاری به ثبت رسیده است.
بر اساس این گزارش، اسلو از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس کاربران آفیس ۳۶۵ قرار خواهد گرفت. مایکروسافت قصد دارد نسخه‏‌های مختلفی از نماهای اسلو را برای سیستم‏‌های عامل ویندوز ۸، ویندوز فون، آی او اس و اندروید طراحی کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:05

خانه تکانی نادلا در مایکروسافت


فارس: ساتیا نادلا، مدیر عامل جدید مایکروسافت در این شرکت دست به خانه‌تکانی، عزل و جابه‌جایی مدیران کلیدی زد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ ساتیا نادلا که در هفته‌های اخیر به عنوان مدیر عامل جدید مایکروسافت برگزیده شد، تغییر و تحولی اساسی را در میان میران اجرایی مایکروسافت آغاز کرده است.

بر اساس آخرین تغییرات در مایکروسافت دو مدیر اجرایی شرکت را ترک خواهند کرد و نایب رئیس اجرایی این شرکت حالا دیگر استراتژیست ارشد آن شده است.

معاون اجرایی بخش تبلیغ و توسعه تجارت مایکروسافت، تونی بیتز که از زمان تصاحب اسکایپ توسط غول ردموندی وارد این کمپانی شده بود، کنار گذاشته شده است. وی یکی از نامزدهای سمت مدیرعاملی در مایکروسافت بود و شنیده‌ها از ردموند حاکی از آن هستند که وی محبوبیت بالایی در بین کارمندان و سایر مدیران داشته است.

ریکود بیتز به محض انتشار این خبر با چندین پیشنهاد کاری برای سمت مدیرعاملی از چندین شرکت معتبر دریافت کرده است. به عنوان مثال کمپانی GoPro که در زمینه دوربین‌های پوشیدنی فعال است با وی تماس برقرار کرده و پیشنهاد مدیرعاملی را به وی داده است.

نفر دومی که نادلا عزل کرد، تمی رلر، معاون بخش بازاریابی مایکروسافت است. در بیش از یک دهه فعالیتی که وی در مایکروسافت داشته هم معاون ارشد بازاریابی و هم معاون ارشد مالی واحد ویندوز مایکروسافت بوده است. رلر در سال 2001 همزمان با تصاحب نرم‌افزار Great Plains توسط مایکروسافت به ردموند آمد. وی از سال 1984 که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بود در Great Plains مشغول به کار بوده است.

مارک پن که پیش از این یکی از معاونان اجرایی بود، سمت جدیدی را کسب نکرد و به سمت استراتژیست ارشدترفیع یافت.

سوابق پن بیشتر به دنیای سیاست مرتبط است. وی برای بیل کلینتون و تونی بلر کار کرده است. در مایکروسافت وی مسئول بخش تبلیغات بوده و می‌توان گفت که دلیل اصلی موضع خشن مایکروسافت در مقابل گوگل در تبلیغات متعدد این کمپانی، مارک پن بوده است.

معاون بخش استراتژی پیشرفته، اریک رادر جایگزین بیتز شده و سمت رلر نیز به کریس کاپوسلا اعطا شده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 12:00


همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت به کاربرانی که از جستجوگر بینگ این شرکت استفاده می‌‏کنند ۱۰۰ گیگابایت فضای پردازش ابری رایگان جایزه می‌‏دهد.
به گزارش وب‌سایت pcworld، شرکت مایکروسافت برنامه تشویقی ویژه‌‏ای را تدارک دیده است که در آن به کابران موتور جستجوگر بینگ خود فضای پردازش ابری رایگان هدیه می‌‏دهد. این برنامه بدین شکل است که هرگاه کاربران از بینگ استفاده می‌‏کنند، مایکروسافت امتیازاتی را برای آن‌ها ثبت می‌‏کند و در ازای هر ۱۰۰ امتیازی که در طول یک سال کسب شده باشد ۱۰۰ گیگابایت فضای پردازش ابری رایگان به آن‌ها می‌‏دهد. مایکروسافت این فضای رایگان را از پایگاه پردازش ابری وان درایو (OneDrive) خود که قبلاً اسکای درایو نامیده می‌‏شد، به کاربران می‌‏دهد. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بودند که فضاهای رایگان استفاده نشده پس از یک سال از بین خواهد رفت.
شرکت مایکروسافت در حال حاضر به کاربران پایگاه وان درایو خود ۷ گیگابایت فضای مجانی می‌‏دهد. این شرکت همچنین در طرح جدیدی اعلام کرده است اگر کاربران این پایگاه قابلیت «ذخیره فایل‏‌های پشتیبان از دوربین» گوشی‌‏های ویندوز فون، اندروید یا آی او اس خود را در این پایگاه فعال کنند، خواهند توانست ۳ گیگابایت دیگر نیز به عنوان پاداش دریافت کنند. کاربران همچنین می‌‏توانند به ازای ترغیب هر یک از دوستان خود به استفاده از این پایگاه ۵۰۰ مگابایت دیگر فضای مجانی دریافت کنند. کاربران از این طریق نیز حداکثر می‌‏توانند ۵ گیگابایت فضای مجانی دریافت کنند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت: 11:55


شرکت مایکروسافت از عرضه نسخه جدید نرم افزار ارتباط تصویری اسکایپ خبر داده است. مایکروسافت نسخه جدید اسکایپ را با خدمات ایمیلی outlook خود یکپارچه کرده است. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cmswire، شرکت مایکروسافت که چندی پیش خدمات ایمیلی جدیدی با نام اوت لوک (outlook) را راه اندازی کرده بود، اخیراً از یکپارچه شدن این خدمات با نرم‌افزار ارتباط تصویری اسکایپ خبر داده است. 

مایکروسافت پیش از این در ماه ژوئیه سال گذشته به کاربران اسکایپ قول داده بود این نرم‌افزار را با خدمات اوت لوک یکپارچه کند و حالا با عرضه نسخه ۶. ۱ اسکایپ برای کاربران ویندوز وعده خود را عملی کرده است. 

یکپارچه شدن اسکایپ و اوت لوک به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اوت لوک با مخاطبان خود که مشخصات آن‌ها را بر روی فهرست تماس اسکایپ ذخیره کرده‌اند، ارتباط تصویری زنده برقرار کنند. 

مایکروسافت علاوه بر یکپارچگی با اوت لوک، قابلیت‌هایی دیگری نیز به نرم افزار اسکایپ افزوده است. نسخه جدید اسکایپ بر روی رایانه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی تحت ویندوز (ایکس پی، ویستا و ویندوز ۷) قابل اجراست. 
برخی از آسیب پذیری‌های اسکایپ نیز در نسخه جدید برطرف شده است. 

شرکت مایکروسافت چند سال پیش نرم افزار اسکایپ را به قیمت ۸. ۵ میلیارد دلار خرید و در عرض چند ماه پس از این خرید توانست توجه بسیاری از کاربران را به آن جلب کند. 

مایکروسافت در حال حاضر تلاش می‌کند اسکایپ را با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود که دینامیک سی آر‌ام نامیده می‌شود، نیز یکپارچه کند. 

این غول نرم‌افزاری در ماه نوامبر نیز نسخه‌ای از اسکایپ را عرضه کرد که به «اسکایپ در محل کار» معروف شد. 

این نسخه از اسکایپ بیشتر مناسب کسب و کارهای کوچکی است که می‌خواهند از آن برای ارتباطات آنلاین خود استفاده کنند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 14:54

مایکروسافت قابلیت ویرایش جمعی را به نرم‌‏افزارهای تحت وبِ آفیس افزود




 قابلیت‏ جدیدی که مایکروسافت به اپ‏‌های آفیس تحت وب افزوده است، به کاربران اجازه می‌‏دهد به صورت جمعی و در آن واحد بر روی یک فایل آفیس کار کنند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت cio-today،به نظر می‌‏رسد مایکروسافت این قابلیت را با هدف رقابت با گوگل انجام داده است. شرکت گوگل این قابلیت را پیش از این به خدمات تحت پردازش ابری گوگل داک افزوده بود.

بر اساس این گزارش، قابلیت جدید به کاربران فایل‏‌های تحت وب آفیس اجازه می‌‏دهد این فایل‏‌ها را به صورت همزمان ویرایش کنند.

این قابلیت در حال حاضر به اپ‏‌های تحت وب پاورپوینت، اکسل و وُرد افزوده شده است. یکی از مزایای این قابلیت این است که کاربرانی که به صورت مشترک بر روی یک فایل کار می‌‏کنند، می‌‏توانند بفهمند که همکارانشان بر روی کدام قسمت مشغول کار هستند. این کار از ایجاد اختلاف و انجام کارهای موازی در حین ویرایش‏‌های جمعی جلوگیری می‌‏کند.

اپ‏‌های تحت وب نرم‏‌افزار آفیس یکی از جایگزین‏‌های آنلاین و رایگانی است که مایکروسافت در مقابل نرم‌‏افزارهای پولی آفیس عرضه کرده است. این اپ‏‌ها قابلیت‏‌های کلیدی نرم‌‏افزارهای آفیس را در خود دارد.

شرکت مایکروسافت علاوه بر قابلیت فوق، ویژگی‏‌های دیگری نیز به اپ‏‌های تحت وب آفیس افزوده است. پیدا کردن یک واژه و جایگزین کردن آن، تغییر سبک‏‌ها و جداول و افزودن سرصفحه و پاصفحه از جمله قابلیت‏‌های دیگری است که این غول نرم‏‌افزاری به آپ‏ وُرد این مجموعه افزوده است.

قابلیت دراگ‌ اند دراپ سلول‏‌ها و تغییر نظم و چینش کاربرگ‏‌ها نیز از جمله ویژگی‏‌هایی است که اخیراً به اپ اکسل این مجموعه افزوده شده است.

نرم‏‌افزارهای آفیس مایکروسافت یکی از پرکاربرد‌ترین مجموعه‏‌های نرم‌‏افزاری اداری در میان شرکت‏‌ها و کسب و کارهای مختلف است.
علیرغم اینکه این محصولات در سال‌‏های اخیر رقبایی همچون گوگل داک یافته‌‏اند، اما همچنان برتری خود را در بازار حفظ کرده‌‏اند.

شرکت پژوهشی فورستر ماه پیش با انجام مطالعه‌‏ای در میان ۱۵۵ متخصص آی تی دریافت که جای پای نرم‌‏افزارهای آفیس مایکروسافت همچنان در این بازار محکم است.
این مطالعه نشان داده است که جایگزین‏‌های تحت پردازش ابری مثل گوگل داک نمی‌‏توانند جایگزین دایمی این نرم‌‏افزار‌ها باشند و فقط می‌‏توانند نقش مکملی در این زمینه داشته باشند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 14:50

 روشندلان پس از نصب این نرم افزار بر روی رایانه خود می توانند بدون کمک دیگران وارد سایتهای اینترنتی شده و تمامی فایلهای فارسی موجود در اینترنت را بخوانند، به راحتی در محیطهای word مطالب خود را تایپ کرده و از طریق این نرم افزار بخوانند.

همچنین تمامی کتب الکترونیکی به جز pdf توسط این نرم افزار برای نابینایان قابل خوانده شدن است و از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به دارا بودن چهار موتور صوتی، نصب ویندوزهای ویستا و xp و خواندن فصیح متون انگلیسی اشاره کرد.

نرم افزار متن خوان پارس آوا همچنین قابلیت تبدیل کیبورد کامپیوتر به کیبورد بریل، کار با موتورهای انگلیسی خوان مختلف و تشخیص حروف بزرگ از کوچک در انگلیسی و خواندن تاریخ هجری شمسی و اعلام ساعت به فارسی را دارا است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 14:43


شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مجموعه نرم‌افزاری Office Web Apps را که نسخه‌های آنلاین ابزارهای Word ،PowerPoint و Excel را شامل می‌شود، به Office Online تغییر نام داده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت gadgets.ndtv، مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود در این خصوص توضیح داد: «نخست، ما نام مجموعه Office Web Apps را به Office Online تغییر داده‌ایم. بنابراین شما آسان‌تر درمی‌یابید که کجا می‌توانید ابزارهای آنلاین و رایگان ما را پیدا کنید».

علاوه بر این، «آماندا لفبر» (Amanda Lefebvre) در وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد که علت اصلی کنار گذاشتن نام Office Web Apps، دریافت بازخوردهای کاربران بوده است.

او در این خصوص نوشت: «ما متوجه شدیم که نام Apps در این مجموعه نرم‌افزاری برای کاربران گیج‌کننده است. آیا من تاکنون آن‌ها را نصب کرده‌ام؟ آیا من در حال ورود به یک فروشگاه اینترنتی هستم و قرار است ابزار خاصی دریافت کنم؟ باید بگویم که خیر. تنها چیزی که برای استفاده از این مجموعه نرم‌افزاری نیاز دارید یک مرورگر اینترنتی است. »

این مطلب وبلاگی اعلام می‌دارد که کاربران هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی Office.com از نرم‌افزارهای Word Online ،Excel Online ،PowerPoint Online و OneNote Online به راحتی استفاده کنند.

کاربران برای این کار باید از حساب کاربری خود در سیستم مایکروسافت استفاده کنند و بتوانند به تمام ابزارهای مجموعه Office Online دسترسی داشته باشند.

از جمله تغییرات مربوط به مجموعه نرم‌افزاری Office Online می‌توان به نسخه رایگان قالب‌های Word ،PowerPoint و Excel اشاره کرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 14:29

احتمال کاهش ۷۰ درصدی قیمت ویندوز ۸



گزارش برخی منابع نا‌شناس نشان می‌‏دهد شرکت مایکروسافت قصد دارد قیمت مجوزهای ویندوز ۸ برای برخی ابزارهای ارزان‏ قیمت را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم وبه نقل از وب ‏سایت pcworld، برخی منابع نا‌شناس گفته‌اند شرکت مایکروسافت قصد دارد قیمت مجوزهای ویندوز ۸ خود را برای سازندگان ابزارهای همراه و رایانه ‏ای کاهش دهد.

البته این منابع تاکید کرده‌اند که این کاهش قیمت فقط شامل حال ابزارهای ارزان قیمت سطوح پایینی بازار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت قصد دارد قیمت ویندوز ۱. ۸ خود را برای ابزارهایی که قیمت آن‏‌ها کمتر از ۲۵۰ دلار است از ۵۰ دلار به ۱۵ دلار کاهش دهد.

این حرکت ممکن است شرایط بازار تبلت‌های ارزان‏ قیمت را تا حدی به نفع مایکروسافت تغییر دهد و سازندگان ابزارهای همراه را قادر سازد تبلت‌های ویندوزی ارزانی روانه بازار کنند.

کاهش قیمت ویندوز ۸ همچنین می‌‏تواند فضای بازار لپ ‏تاپ‏‌ها و نوت‏بوک‏‌ها را تغییر دهد، چرا که هم ‏اکنون سازندگان این ابزار‌ها به سمت تولید نوت‏بوک‏‌های ارزان قیمتی مثل کروم بوک‏‌های گوگل در حال حرکت هستند.

مثلاً سامسونگ هم ‏اکنون در حال تولید یک کروم‏بوک ۲۳۰ دلاری است که تحت سیستم عامل کروم است. اگر این رایانه تحت ویندوز ‏بود، بخش زیادی از هزینه ساخت آن صرف خرید مجوز ویندوز می‌‏شد و قیمت آن نیز از ۲۳۰ دلار فرا‌تر می‌‏رفت.

به نظر می‌‏رسد عرضه این لپ‏ تاپ ۲۳۰ دلاری از جمله دلایلی است که مایکروسافت را وادار به کاهش قیمت ویندوز کرده است.

پیش‏‌تر نیز برخی منابع گزارش کرده بودند که کاهش ۷۰ درصدی قیمت ویندوز بخشی از سیاست مایکروسافت برای بازنگری در سیاست قیمت‏ گذاری مجوزهای این سیستم عامل است.

ویندوز ۸ تاکنون عملکرد ضعیفی در بازار داشته است، بطوری که از بدو عرضه در اکتبر ۲۰۱۲ تاکنون تنها ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این در حالی است که آمار فروش ویندوز ۷ تا یک سال پس از عرضه به ۲۴۰ میلیون نسخه رسیده بود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 14:24

بسیج شدن نیروها برای افزایش پهنای باند اینترنت



رییس پیشین سازمان فن‌آوری اطلاعات درباره توسعه پهنای باند در کشور عنوان کرد: هیچ توسعه‌ای بدون زمینه‌سازی قبلی امکان‌پذیر نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی حکیم جوادی اظهار کرد: توسعه پهنای باند نمی‌تواند طی چند ماه گذشته صورت گرفته باشد؛ نیاز به پهنای باند در تمام دنیا به صورت نمایی تغییر می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ خوشبختانه با توجه به این که ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده به تبع آن نیاز مردم هم زیاد شد و پهنای باند افزایش یافت.

رییس پیشین سازمان فن‌آوری اطلاعات گفت:‌ مطمئنا ظرفیت و زیرساخت وجود داشته اما وقتی تمرکز را برروی یک موضوع خاص قرار می‌دهیم تمامی نیروها برای شکوفاسازی آن بسیج می شوند. با تمرکز دکتر واعظی برروی این موضوع و بسیج شدن تمامی نیروها پهنای باند افزایش پیدا کرد.

معاون پیشین وزارت ارتباطات در رابطه با انحصار مخابرات افزود: رگولاتوری تنظیم‌کننده قوانین است و شرکتی که زیرساختی در اختیار دارد باید آن را با سایرین به اشتراک بگذارد.

حکیم‌جوادی در ادامه در مورد پروژه‌های ناتمام و مبحث IPTV در دولت گذشته، عنوان کرد: متولی IPTV ما نبودیم و برای ایجاد آن هم فکر می‌کنم فاصله زیادی داریم چرا که باید نیازهایش را برآورده سازیم. در رابطه با این موضوع نیاز به پهنای باند کافی وجود دارد.
به علاوه باید این فعالیت را در لایه دسترسی انجام دهیم. به همین دلیل بود که اپراتور چهارم نیز بوجود آمد تا بتواند فیبرنوری را به در منازل برساند.

وی در ادامه افزود: فن‌آوری اطلاعات موضوع یک شخص، سازمان یا دسته‌ای از افراد نیست، هر مدیری در حوزه باید فکر خود را برروی IT متمرکز سازد. بنابراین تا فرهنگ‌سازی درستی صورت نگیرد، مدیران به این سمت حرکت نمی‌کنند.

به اعتقاد او مشکلی اصلی ما در فن‌آوری اطلاعات پول نیست بلکه باید فرهنگ سازی استفاده از IT در ایران شکل بگیرد.
این توسعه باید به صورت خودجوش شکل گرفته و از بخش خصوصی نیز به درستی استفاده شود. بدین وسیله بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 13:55

رفع مشکلات سرعت اینترنت مخابرات/ افزایش 1.5 برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت




عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران از رفع مشکل سرعت اینترنت پرسرعت مشترکان این شرکت به دلیل تخصیص پهنای باند مورد نیاز از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت مخابرات تهران به زودی ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.



به گزارش ایتنا از مهر، سمیع الله صادقی با اشاره به مشکلات سرعت در سرویس ADSL شرکت مخابرات استان تهران که باعث شکایت برخی مشترکان شده بود، اظهار داشت: در این راستا ۳ کمیته برای بررسی سرعت اینترنت پرسرعت تشکیل شد تا ابعاد مختلف این سرویس برای حل مشکل بررسی شود. 


وی با اشاره به تشکیل کمیته دسترسی، شبکه و گیت وی برای بررسی سرویس اینترنت پرسرعت از کامپیوتر مشترک تا اولین تجهیزات مخابراتی، از اولین مرکز تا آخرین مرکز تجهیزات مخابراتی و از گیت وی های مخابراتی به شبکه زیرساخت و اینترنت جهانی ادامه داد: بررسی صورت گرفته از سوی کمیته دسترسی – اکسس- حاکی از آن است که مشکلی در این بخش وجود نداشته و اینترنت مخابرات از لحاظ سرعت تفاوتی با سرویسی که شرکتهای اینترنتی ارائه می دهند، ندارد.

مهندس صادقی ادامه داد: بررسی های کمیته شبکه نیز در مورد تجهیزات مخابراتی نشاندهنده مشکلی در این بخش نیست چرا که با راه اندازی مترواترنت استانی در تهران، بسیاری از مشکلات این بخش رفع شده و تجهیزات شبکه ای ارتقا یافته است.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران، با اشاره به مشکلات سرعت اینترنت که براساس بررسی های صورت گرفته مربوط به بخش گیت وی – دروازه ورودی پهنای باند – می‌شود گفت: سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت تنها ۷۰ درصد پهنای باند مورد نیاز شرکت مخابرات استان تهران را تامین کرد و ۳۰ درصد مابقی را ۲ ماه پیش تحویل داد؛ براین اساس یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت مخابرات عدم تخصیص پهنای باند بود که هم اکنون مرتفع شده است.

وی از امضای قراردادی جدید برای ارتقای ظرفیت پهنای باند اینترنت با شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: به زودی به ظرفیت فعلی پهنای باند این شبکه، بالغ بر ۵۰ لینک STM۱ افزوده می‌شود.

مهندس صادقی با بیان اینکه مخابرات استان تهران آمادگی افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت را دارد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت مخابرات تهران ۱۰۰ لینک STM۱ است و به مرور این ظرفیت ۱.۵ برابر خواهد شد و تاثیر این ارتقای ظرفیت در استفاده مشترکان از خدمات ADSL محسوس خواهد بود.

وی با تاکید بر آمادگی فنی مخابرات تا ۳ برابر ظرفیت فعلی برای ارائه اینترنت پرسرعت خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر در تهران و البرز از ADSL مخابرات استفاده می‌کنند و با رفع مشکل سرعت و کاهش ضریب اشتراک، پیش بینی می‌شود که شمار مشترکان این سرویس افزایش یابد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 13:49

نارضایتی کاربران از سرعت‌ اینترنت



عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با تاکید بر وضعیت اینترنت در کشور گفت: نظر کاربران نسبت به وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت در کشور چندان جالب نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طالب شرفی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیتی که بر اینترنت ایران حاکم است، چندان مناسب نیست چه از لحاظ سرعت و چه از لحاظ کیفیت به خصوص اینکه در مخابرات استان‌ها مشکل وجود دارد. برای مثال اگر شرکت‌های خصوصی با شرکت ارتباطات زیرساخت کار می‌کردند، مشکلات شاید بسیار کمتر بود.

به گفته او وقتی مخابرات سرویس ارائه می‌کند، اختلالاتی در خود مخابرات استان‌ها وجود دارد که باعث افت کیفیت سرویس‌ها می‌شود. در بعضی موارد مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهی‌هایی دارد و این موضوع سبب محدود کردن پهنای باند مخابرات استان می‌شود و برای شرکت‌های خصوصی مشکلاتی را بوجود می‌آورد.
در این بین مردم مبلغ را پرداخت کرده اما کیفیت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به انحصاری که در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد گفت: برای این مساله باید به سیاست کلی نظام توجه کرد. تصمیمی که دولت در این رابطه می‌گیرد، اهمیت بالایی دارد و درحقیقت نظارت بر دروازه‌های ورودی و خروجی کشور باید در انحصار دولت بماند و اگر شرایطی در این رابطه در نظر گرفته شود و شرکت‌های خصوصی پهنای باند را به داخل کشور وارد کنند قیمت‌ها کاهش و کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس گفت: اگر توجه کنید تا زمانی که انحصار سیم‌کارت وجود داشت، قیمت‌ سیم‌کارت بالا بود اما با ورود شرکت‌های خصوصی به این عرصه علاوه بر اینکه قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، خدمات نیز بهبود یافت و رقابت کیفیت سرویس‌های دولتی را بالا برد.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران در رابطه با شرکت مخابرات افزود: مخابرات همیشه بستر ارتباطاتی کشور را در اختیار داشته و با خصوصی شدنش از هدف اصلی خود دور شد.
بهتر بود مخابرات به تهیه‌ بستر و توسعه زیرساخت‌ها بسنده می‌کرد و این بسترها را در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌داد نه اینکه خود وارد فروش سرویس‌های اینترنتی به کاربران شود.

به اعتقاد او شاید این موضوع درآمد کوتاه مدتی برای این شرکت ایجاد کند اما این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها مشکلاتی را بوجود آورد و درحقیقت مخابرات به یک رقیب بزرگ برای سایر شرکت‌ها تبدیل شد.

شرفی همچنین در رابطه با کم‌فروشی بعضی از شرکت‌ها اظهار کرد: اگرچه قوانینی در رابطه با بحث کم‌فروشی و ضریب اشتراک برروی سرویس‌ها ارائه شده اما در ساعت‌های اوج مصرف بعضی از شرکت‌ها چیزی بیشتر از ضریب اشتراک وعده شده را برروی سرویس خود اعمال می‌کنند.

وی راهکار بهبود وضعیت اینترنت در کشور را اینگونه مطرح کرد: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اینترنت در کشور ورود بخش خصوصی و ایجاد رقیب است تا رقابت باعث شود کیفیت سرویس‌ها افزایش و قیمت‌ آن‌ها کاهش پیدا کند.
علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید استانداردهای موجود را به معنای واقعی اعمال کند و براساس این موضوع از شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات پاسخ لازم را بگیرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 13:46

اینترنت کشور فاقد ارزش افزوده





به گزارش ایتنا از ایسنا، ابراهیم خزائی در این باره اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر این دیدگاه در بین مسوولان وجود ندارد و همین موضوع باعث شده که وضعیت اینترنت تغییر محسوسی را نسبت به قبل نکرده باشد.


وی به وجود نداشتن ارزش‌های افزوده در کنار وضعیت اینترنت کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در ایران خدمات آن چنانی که وابسته به اینترنت باشد نداریم.
به عنوان مثال اگر اینترنت برای پنج ساعت در یک کشور خارجی قطع شود مشکلات و ضررهای بسیار زیادی ایجاد می‌شود که این موضوع در ایران چندان پررنگ نیست. کافی است برای درک این مساله نگاهی به وضعیت فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشیم تا متوجه شویم چند بازار الکترونیکی که در کشور وجود دارند هم تماما مبتنی بر اینترنت نشده‌اند.

خزائی وضعیت اینترنت ایران نسبت به سایر نقاط دنیا را ضعیف دانست و مطرح کرد: هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ کیفیت در جایگاه پپایین‌تری نسبت به سایر نقاط دنیا قرار داریم. نسبت به سال‌های گذشته نیز وضعیت تغییر چندانی را نداشته بلکه ضریب اشتراک نیز به دلیل بیشتر شدن تعداد مشترکان افزایش پیدا کرده است و در نهایت می‌توان گفت ۷۰ درصد از مشتریان اینترنت در کشور رضایت چندانی از سرویسی که تهیه کرده‌اند ندارند.

این کارشناس درباره مشکلاتی که مخابرات در سایر نقاط ایران برای بعضی از شرکت‌های خصوصی ایجاد کرده اظهار کرد: از لحاظ زیرساخت تنها مخابرات است که می‌تواند اینترنت را به نقاط دوردست در کشور برساند. به علاوه این شرکت برای ما مشکلی را بوجود نیاورده است.

او در پایان ورود خصوصی‌ها به حوزه واردات پهنای باند را بی‌تاثیر قلمداد کرد و گفت: فمکر نمی‌کنم با ورود شرکت‌های خصوصی در زمینه ورود پهنای باند تاثیر چندانی داشته باشد چراکه مشکلات دیگری وجود دارد که در برابر توسعه اینترنت در کشور قد علم کرده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 13:35

رضا شیرازی - ابزار آمارگیر گوگل: گوگل آنالیتیکز بدون شک مفیدترین و کامل‌ترین ابزار آمارگیر در بین تمام ابزارهای موجود است و کمک بسیار زیادی به تحلیل سایت می‌کند.
اساس کار ابزار تحلیلگر گوگل بر اساس ذخیره کوکی در کامپیوتر کاربر است.
بر همین اساس این ابزار تعداد بازدید، بازدیدکننده جدید و ... را تشخیص می دهد.

دو مشکل اساسی وجود دارد:
• برخی از کاربران اینترنت کوکی را بر روی کامپیوتر خود غیرفعال می‌کنند و همین موضوع باعث خواهد شد که آمار آنها در گوگل آنالیتیکز ثبت نشود.
• از طرف دیگر نسخه جدید مرورگر فایرفاکس امکانی را در اختیار کاربران قرار داده است که با تیک زدن آن مشخص می‌کنند که آمار آنها مورد تحلیل قرار نگیرد. ظاهرا این تیک به صورت پیش فرض فعال است و همین موضوع باعث خواهد شد که آمار این کاربران نیز در نظر گرفته نشود.

به همین دلایل عملا همواره آمار بازدید از گوگل آنالیتیکز کمتر از سایر ابزارهای آمارگیر در وب است.

من اخیرا با یک چالش جدی مواجه شدم، سایتی وجود دارد که در روز ۱۷ نفر بیننده دارد، زمان متوسط بازدید از صفحات سایت نیز ۲ دقیقه است و نرخ پرش بالایی نیز دارد اما رنک الکسای مناسب و رو به رشدی دارد.
از طرف دیگر در ابزار مدیران گوگل بخش ترافیک، گوگل گزارش می‌دهد که روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از طریق سرچ به آن سایت وارد می شوند. همین موضوع نشانگر این است که آمار گوگل آنالیتیکز حتی با آمار وبمستر تولز اختلاف بسیار زیادی دارد. معمولا در سایت های دیگر به این صورت نیست و اختلاف موجود در حد چند درصد است اما در این سایت بخصوص آمار فوق بسیار عجیب است. از طرف دیگر تمام مراحل نصب اسکریپت گوگل آنالیتیکز هم به خوبی انجام شده است و در تمام صفحات کد فوق وجود دارد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 13:30